måndag 7 januari 2008

Situationen inför PD-utbildningens närträff 8-9.1 2007

Jag kan konstatera att jag
- loggat in och ut ett försvarligt antal gånger på Optima-plattformen, närmast för att se om andra deltagare är aktiva
- ingenting gjort av uppgifterna som skulle utföras inför närträffen
- nog har starka argument som försvar för inaktiviteten, men ändå inte vill försöka argumentera bort svagt resultat
- är fortfarande är jätteintresserad av själva innehållet och idén med PD-utbildningen
- är frustrerad över min oförmåga att ta mig tid för studier på egen hand
- ifrågasätter det vettiga i att vara med om man inte är med
- ibland ifrågasätter studieformens funktionalitet, i "hoppet" om att jag säkert inte är den enda som har svårt att skruva upp studietakten...

Däremellan hoppas jag hitta det egna arbetssättet. Vilket jag tror är möjligt eftersom jag tycker mig ha en bra innehållsidé och jobbar med den i vilket fall som helst.


KONSTRUKTIVISM
Kan det vara lösningen? Ett konstruktivistiskt arbetssätt? Kanske tom. trivialkonstruktivistiskt? Att jag skulle få arbeta mig fram på egen hand?Det går långsamt, när man inte är beläst i pedagogik, men får lov att försöka titta närmare...

torsdag, 10 januari, 2008