måndag 25 januari 2010

Usch!!!


Måste bara uttrycka en känsla av äckel efter att ha läst ett färskt nummer av Österbottens Tidning. Där finns en artikel som går under rubriken "Shoppa loss med...". Artikeln beskriver hur det fungerar att resa till Stockholm och anlita (betala för) en namngiven person som hjälper en att shoppa i Stockholm.

Jag menar alltså...!

Guide jovisst. Vad är bättre än en sakkunnig guide när en sådan behövs för att ge vettig information åt nykomlingar på en ort. Men att bila omkring mellan boutiquerna med en stödperson för att få ut det maximala ur en köpdag på stan - stööön!!

Jag tror dessutom att man från tidningens sida placerar den här artikeln i den moderna, mysiga kategorin "Life style".

Ibland tror jag tillfälligtvis inte på att den här världen kan utvecklas till en bättre plats. Då tror jag inte heller på hållbar utveckling. Det här läsögonblicket var en sådan stund. Jag väntar ännu på att känslan ska gå över.

Inga kommentarer: